Material Experience Design | Yasuaki Kakehi Laboratory, The University of Tokyo

Yasuaki Kakehi Laboratory

EMILS


Effervescent-Material-based Interactive Life-like Sculpture


Yuan-Shao Wu (NYCU), Chiao-Ni Hsu ( NYCU), Wei-Chen Yen (NYCU), Kuan-Ju Wu, Yasuaki Kakehi, Chun-Cheng Hsu (NYCU)

Emils Effervescent-Material-based Interactive Life-like Sculpture

Emils is an ephemeral soft sculpture which generates thousands of viscous slime bubbles as the sculpture’s essential form. These slime bubbles compete, fuse, and rupture with one another as they grow, collectively shaping a dynamic form through their interactions.

The slime sculpture is inspired by the way multicellular organisms are constructed. In nature, from a microscopic perspective, the numerous cells within a living organism continuously divide, grow, and die, collectively forming organs of the organism. From a macroscopic perspective, the external organs of a living organism, such as the foliage and clusters of fruit, are composed of countless similar individuals that collectively form the external contours of the living creatures.

In terms of the creation of the sculpture, similar to the genetic code of living organisms, the internal structure and input parameters of the slime sculpture determine when and where slime bubbles are generated and how much they grow by controlling the elevation velocity of the internal structure and the timing of air entry, but like living organisms, the interactions between bubbles and external factors influence the final form of the sculpture. By this concept, we can predict its basic formation and create a curated series of biomorphic forms.

 

EMILSは彫刻の中心的な形状として、無数の粘性のあるスライムでを生成される儚い柔らかい彫刻である。これらのスライムの泡はより多くの空気を包み込むことによって膨張し、細胞同士が成長し競い合い、融合して破裂します。これらの個々の行動が共同してダイナミックな形体を形作ります。この作品のインスピレーションは多細胞生物の形体構造から来ており、微視的な視点では、生物体内の無数の細胞が分裂、成長し、死滅しています。これらの細胞は共同して生物体の様々な組織や器官を形成します。巨視的な視点では、季節の変化する枝葉や房状の果実があり、これらの外部器官は無数の類似した個体によって集合的に生命の外部の輪郭を構成しています。まるで生物の遺伝子のように、このスライムの彫刻の内部構造と入力パラメータは、内部構造の昇降速度と空気の進入タイミングを制御することによって、スライムの泡がいつ、どこで発生し、どれだけ成長するかを決定するが、生物のように、泡と外的要因との相互作用が彫刻の最終的な形態を左右します。このコンセプトによって、その基本的な形成を予測し、キュレーションされた一連の生物形態的なフォルムを作り出すことができる。

 
This work is collaborated with Chun-Cheng Hsu Lab at National Yang Ming Chiao Tung University Taiwan.
この作品は台湾国立陽明交通大学の許峻誠研究室との共同作業です

 

Exhibition:

Yuan-Shao Wu (NYCU), Chiao-Ni Hsu ( NYCU), Wei-Chen Yen (NYCU), Kuan-Ju Wu, Yasuaki Kakehi, Chun-Cheng Hsu (NYCU) : “EMILS: Effervescent-Material-based Interactive Life-like Sculpture”, Tokyo Garden, Ars Electronica Festival 2023, (2023.9)

 

Emils Effervescent-Material-based Interactive Life-like Sculpture
Emils Effervescent-Material-based Interactive Life-like Sculpture
Emils Effervescent-Material-based Interactive Life-like Sculpture